TOPlist

PageRank ukazatel

Ty nejlepší informace ze světa Windows, nyní vždy jasně, stručně a aktuálně o Windows 8 a Windows 8.1 MojeWindows.cz

Sledujte blog o noteboocích a netboocích nejenom značky Asus Eee PC.

Poslední dobou IT byznysem hýbe spekulace o tom, kdo se stane společníkem (vlastníkem) dvojky na americkém internetovém vyhledávání, společnosti Yahoo. Poslední zprávy naznačují, že do boje vstoupí také Google, který tak následuje Microsoft. Před nimi učinil nabídku také portál Alibaba, za který mediálně vystupuje jeho šéf Jack Ma.

Pro každého z velkých hráčů-zájemců by získání Yahoo mohlo přinést několik nezanedbatelných výhod. Google i Microsoft by tak dále mohli zvyšovat svůj podíl na internetovém trhu, kde by prostřednictvím webů spadajících pod Yahoo nabízeli své služby či prodávali reklamu.

Logo amerického Seznamu.cz - Yahoo.com.

Logo amerického Seznamu.cz - Yahoo.com.

Převzetí amerického Yahoo by bylo z mnoha úhlů pohledu jednoznačně nejvýhodnější pro čínský internetový portál Alibaba. Jsou pro to dva zásadní důvody. Yahoo drží ve společnosti Alibaba Group čtyřiceti procentní podíl. Tím pádem kdyby americký portál přešel pod Alibabu, Číňané by tak kontrolovali stoprocentní balík akcií své společnosti a nemuseli by se zodpovídat americkému společníkovi. Druhým důvodem je, že Alibaba plánuje vstoupit na trh v USA a pokud by měla v zádech jeden z nejpopulárnějších amerických webů, byl by začátek ve Spojených státech amerických mnohem snazší.

Google i Microsoft podle dostupných informací půjde do boje o převzetí Yahoo s dalšími investory. I přes nedávno uskutečněný nákup Motorolly za 12,5 miliardy USD, netrpí Google nedostatkem hotovosti. Microsoft je na tom podobně, na účtech má desítky miliard amerických dolarů. Nicméně vzájemní konkurenti se obávají toho, že by akvizice nebyla schválena antimonopolním úřadem.

V současné době všechny možnosti prodeje analyzují a vyhodnocují najatí poradci.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *