TOPlist

PageRank ukazatel

Ty nejlepší informace ze světa Windows, nyní vždy jasně, stručně a aktuálně o Windows 8 a Windows 8.1 MojeWindows.cz

Sledujte blog o noteboocích a netboocích nejenom značky Asus Eee PC.

PR ČLÁNEK Nechceme pochopitelně malovat čerta na zeď, ale závada přenosného počítače může potkat každého z nás. Pokud se zařízení stále nachází v zákonné záruční lhůtě, je jeho osud jasný – reklamace spojená s následným přesunem do servisu. Prozradíme přitom, čím vším si musí notebook projít, než se dostane zpět ke svému držiteli. Dále poradíme co dělat, když se na notebook již nevztahuje záruka.

Cesta do servisu

Než se na vadný kus podívá svým zkušeným okem technik, musí se nejprve stroj vydat do určeného servisního centra. Zákazníci mohou reklamaci zahájit s pracovníky prodejny, kde zboží zakoupili, nemají však jistotu, že notebook bude do servisu putovat co nejdříve. Pokud je to možné, vyplácí se proto zajistit dopravu na vlastní pěst. Například Asus si prostřednictvím sjednaného dopravce vyzvedne laptop přímo u vás doma a na stejnou adresu jej po následné opravě i vrátí. To ovšem platí jen v případě stále trvající záruční lhůty. V opačném případě nezbývá než využít pozáruční servis notebooků Asus.

Komponenta chybějící na skladě prodlužuje dobu reklamace

Jakmile zásilka zavítá na místo svého určení, následuje vybalení, kontrola obsahu a zavedení do systému. Nyní nezbývá než čekat, dokud nebude na vadný notebook vyčleněn příslušný technik. Tato doba není typicky nijak dlouhá, záleží ovšem na aktuálním vytížení servisu. Po vstupní diagnostice je možno začít s lokalizací problému a jeho řešením. Chybný hardware se dočká svého nahrazení. Komplikace ovšem nastávají v případě komponenty nedostupné na skladě. Nezbývá totiž, než provést její objednávku, což k rychlému vyřízení reklamace nijak nepřispívá. Právě proto lidé, pro něž počítač symbolizuje nezbytnou pracovní pomůcku, v určitých případech využívají raději expresní servis notebooků, i když mají nárok na bezplatnou reklamaci. Ušlý zisk by totiž častokrát mnohonásobně převýšil částku vydanou za opravu provedenou ve zkráceném termínu.

Vraťme se ale zpět k našemu notebooku, jenž se nyní pyšní vyměněnou hardwarovou součástí. I když by se mohlo zdát, že odeslání zpět k zákazníkovi nic nebrání, není tomu tak. Závěrečná diagnostika ověřuje stoprocentní bezproblémový běh zařízení. Teprve po jejím úspěšném provedení lze uvažovat o dopravě zpět k majiteli. Ten se přitom bez svého elektronického společníka musí mnohdy obejít i několik týdnů.

Opravujeme notebook po záruční době

Eliminaci příčiny nesprávně pracujícího notebooku v případě vypršení standardní záruční doby zařizuje opět servis. Protože se tentokrát nejedná o reklamaci, volí si jej samotný klient. Platí přitom, že nejlépe se o počítač postará místo specializující se na konkrétní značku (např. servis notebooků Sony si hravě poradí nejen s řadou VAIO). Ne každý model však má smysl opravovat. V případě prémiové třídy je v celku logické, že výměna jedné komponenty se nepřiblíží k pořizovací ceně notebooku. U levnějších výrobků se náročnější oprava ani nevyplatí. Právě proto se bezplatná vstupní diagnostika servisu postupně vykrystalizovala do podoby standardní služby, kterou nelze než doporučit. Dopředu totiž máte představu o sumě, jenž nakonec z peněženky vydáte.

2 Responses to Pod pokličkou: Osud notebooku, jenž se dostane do servisu

  • BlbaBlondyna říká:

    No, jeste dodam, ze u nekterych prodejcu je vhodne overit i skutecnost, zda notebook vubec nekam poslali a nevymysleli si reklamacni formular z prstu:-( Prisel mi u ntb reklamovaneho v patek v sedm v pondeli rano:-D

    Jenze co delat, s havarovanym ntb clovek moc nenadela, jako s autem atd

  • hapipi4 říká:

    Podívejte se na mojí stránku, kde ze zkušenosti píšu, jak si vydělat na internetu čtením mailů, a pravdu o klikačkách.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *